1:56
19.09.2017

Svěříme výběr dovolené vědě?

Většina lidí, kteří vybírají svoji dovolenou prostřednictvím cestovních agentur, tráví mnoho hodin nad katalogy a snaží se najít to pravé. Agentury se samozřejmě předhánějí v nabídkách dovolené na míru, destinaci však stejně zpravidla vybírá klient. Připadá vám to už nudné? Pak patříte mezi ty, kteří rozhodně uvítají nový trend v této oblasti.

Kam pojedete na dovolenou? Nechte se překvapit!

Podobný slogan používá již několik cestovních agentur, které zařadily do svých služeb i výběr destinace. V praxi to funguje tak, že klient přijde se svou představou, zvolí si určitý balíček a agentura poté vybere jednu z vhodných destinací. Tu se klient dozví třeba jen dva dny před odjezdem. Jde určitě o převratnou věc, ale zatím je to spíše rarita a klient si výběrem balíčku stejně plánuje dovolenou sám. Překvapením zůstává pouze samotná destinace. Nabízí se však jedna zásadní otázka. Je taková dovolená opravdu podle představ klienta?

Když se do výběru zapojí věda

Lidé při výběru své dovolené většinou podléhají doporučení přátel, reklamě, či módním trendům, a tak jejich vlastní očekávání zůstávají často nenaplněná. Jak ale zprostředkovat klientovi dovolenou podle jeho skutečných představ?

Přesně nad touto otázkou se zamyslely dvě studentky matematiky ve španělském Madridu a přišly s jednoduchou, ale převratnou myšlenkou. K uspokojení představ klienta není příliš důležité, jak si představuje ideální dovolenou, ale jaký ve skutečnosti je. Klient tedy nedostane do ruky katalog plný nabídek, ale pečlivě promyšlený dotazník, využívající poznatků psychologie a sociologie.

Podle jedné ze zakladatelek projektu je například dobré zjistit, jak klient tráví svůj volný čas v běžném životě. Ačkoliv někteří lidé očekávají od dovolené něco výjimečného, často nakonec stejně dělají to co obvykle, protože to zkrátka mají nejraději. Podle charakterových vlastností klienta je naopak možné i minimalizovat riziko, že se o dovolené setká s něčím, co mu je nepříjemné.

Celý projekt je teprve v plenkách, ale obě zakladatelky věří, že právě dokonalý osobnostní profil, vytvořený metodou společenskovědních oborů, odhalí skutečné očekávání klientů a agentura tak může zprostředkovat tu nejideálnější dovolenou. Destinaci se samozřejmě klient dozví až těsně před odjezdem – jde přece o překvapení!

Zaujal tě článek? Pošli ho kamarádům.

Komentáře k článku

přidat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články