Londýn se může pyšnit jedinečnými památkami, které ve velkém lákají turisty. I proto je britská metropole jedním z nejnavštěvovanějších měst na světě. Nyní vznikla nová atrakce, která má přilákat další cestovatele. Jenže záměr se tak úplně nevydařil. Pětadvacet metrů vysoký umělý kopec, který se objevil vedle Mramorového oblouku (Marble Arch), sklízí obrovskou kritiku. Někteří lidé se dokonce netají názorem, že se jedná o nejhorší místo, které se v Londýně nachází. Jeho výstavba přitom vyšla na dva miliony liber, což je v přepočtu téměř 60 milionů korun. Nabízí se tedy otázka, zda se skutečně jednalo o dobrou investici. Jedno je ale jisté – o nové atrakci se hodně mluví. Jen ne v dobrém světle.
Cesta vnitřkem kopce
Marble Arch Mound, jak se umělý kopec nazývá, lidem nabízí unikátní výhledy především na Hyde Park a Oxford Street. Zajímavostí je, že zpět dolů se návštěvníci dostanou vnitřkem kopce. Tam se má v budoucnosti nacházet umělecká výstava a také obchod. Uvnitř kopce by zanedlouho měla být také světelná instalace. Podle úřadu městské části Westminster, jenž za celým projektem stojí, ještě není nová atrakce zcela dokončená. Některé součásti dosud chybí, přestože se kopec otevřel už 26. července. Rozrůst by se měla i vegetace, která vrch pokrývá, aby nevypadal jako velká hromada suti, jak Marble Arch Mound nazývají někteří místní lidé. Radnice se brání tím, že se jedná o designově živou budovu.
Negativními reakcemi se to na sociálních sítích jen hemží
Kritika se na úřad městské části Westminster snesla ze všech stran. Lidé vnitřek umělého vrchu přirovnávají k prázdnému skladišti a popisují ho jako nejhorší město, které v britské metropoli kdy navštívili. Negativními reakcemi se už řadu dní plní i sociální sítě.
Nespokojení návštěvníci dostanou peníze zpět
Úřad se snaží vyjít nespokojeným návštěvníkům vstříc. Ti, kteří Marble Arch Mound navštívili hned v prvním týdnu po otevření, mohou zažádat o vrácení peněz. Zároveň dostanou i jednu vstupenku zdarma.
Westminster chce propagovat Oxford Street
Důvodů, proč takováto nezvyklá atrakce vůbec vznikla, je více. Úřad městské části se připojil k trendu posledních let, kdy dochází k rozšiřování zeleně ve městech. Zároveň chce nalákat turisty, jichž během pandemie koronaviru výrazně ubylo, k návštěvě největší londýnské ulice s obchody Oxford Street. Na této dopravní tepně se nachází obrovská obchodní centra i menší obchůdky, mezi ty nejznámější patří Marks & Spencer, Topshop, Selfridges, knihkupectví Borders nebo největší evropský obchodní dům s hudebninami HMV.
Komentáře k článku